Publicitat


Campanya Publicitària

PREPODUCCIÓ
membres del grup: Judit Barco, Aina Pertegaz, Ada Masó i Mireia Comas

Producte escollit: Marca de Cerveza, aquesta es dirà Flama
Target: va dirigit a un públic adult especialment a un públic jove
Valors associats: volem relacionar-ho amb la joventut, felicitat, llibertat, energia, amics, possitivisme, moment refrescant, alegria...
Valors afegits: sostenibilitat 
Colors principals: 

Logotips:
Esbossos
El logotip escollit és l'últim realitzat. A continuació, varem passar a realitzar les proves de la forma de la flama i els colors. Primer varem realitzar la primera prova amb 4 convinacions de color i una forma més simple. 
Posteriorment, vam provar possibles formes per la flama, amb un color qualsevol. Aquest era només per veure les possibilitats, no definitiu.

Un cop escollida la forma, varem tornar a realitzar més proves de color de la flama i els seus possibles fons.

De totes aquestes possibles convinacions, ens en van agradar 2 per sobre les altres. Amb aquestes, vam afegir les lletres de flama i vam acabar de fer unes proves de color sobre aquetes. 

Finalment, varem escollir aquest com el logotip final ja que ens evocava els valors de energia, joventut i l'esperit d'estiu. 


Logotip animat:

Eslogan: 
        Opcions:
Flama, sent la cremor de l'estiu
Flama, la cremor viva del Mediterrani
Flama, refresca la teva felicitat
Flama, comparteix la teva alegria
Flama, cremem l'estiu
Flama, sent la frescor de l'estiu
Flama, la guspira que ens uneix
Flama, refresca els bons moments
Definitiu: Flama, la guspira que ens uneix
Anunci gràfic:
        Proves i fotografies descartades:

Disseny definitiu:
Imatge producte i opcions etiquetes:
        Descartades:


Disseny definitiu:

Imtge del producte:


Guió literàri: Un dia qualsevol comença per la Judit, l’Aina, la Mireia i l’Ada. Totes fan coses similars però cadascuna en espais diferents. Primer, l’Aina es lleva i totes es fan un cafè, l’Ada se’l beu. Després l’Aina surt a passejar amb el gos i la Judit, amb la bici. S’acosta l’hora de dinar i, per tant, l’Ada cuina i la Mireia menja. Ja a l’hora de la tarda, la Judit juga amb els seus germans, l’Ada toca l’ukelele, la Mireia pinta i l’Aina llegeix.. A partir d’aquí una cosa porta a la altre i els seus actes les porten finalment, a juntar-se a casa de la Mireia. Es saluden i seuen a la taula. Allà, la Mireia porta les Flames, ja que representa la unió del grup. Se les prenen i gaudeixen de la amistat, l’estiu i la juventud.

Storyboard:






Anunci:
Pel que fa a la música que s'escolta durant tot l'anunci, hem fet la nostra propia versió instrumental i reduida de la cançó Salada i Tropical de Koers. Per a fer-la, vam grabar els diferents audios dels instruments amb l'ajuda d'una gravadora, i posteriorment ho vam ajuntar tot. En aquesta s'escolta tant un piano com una guitarra i un ukelele, a part d'altres elements de percusió que vam fer amb el teneim per casa, com una maraca improvitzada amb arrós. La música esta pensada per a que tingui un ritme més relaxat quan les noies estan separades, utilitzant els acords i ritme del vers de la cançó original, i agafa més energia i ritme quan ja es troben juntes, utilitzant els acors de la tornada de la cançó. 








El llenguatge de la publicitat

1.- Definició de publicitat.
La publicitat és un mitjà de comunicació massiu utilitzat pel màrqueting. Aquesta s’utilitza principalment per a la venda i promoció d’un producte o servei. Pretén influenciar el comportament de determinades persones, per això, aquesta esta lligada amb diferents estudis psicològics i socials, per arribar al públic escollit de la manera que volen. Influencia doncs en la presa de decisions del possibles consumidors, mostrant característiques beneficioses del producte o servei per a guiar als clients en les seves compres, i prendre la decisió que els propietaris de l’empresa desitgen.

2.- Tipus de publicitat (referencial, emocional i simbòlica).
Referencial: és un tipus de publicitat honesta, que relaciona el producte amb la vida quotidiana i que mostra les característiques d’una manera més objectiva.
Por qué y cuándo hacer publicidad racional - luisMARAM

Emocional: busca despertar els sentiments del receptor, ja siguin positius o negatius, per incentivar a la compra del producte. En general, busca mostrar com de feliç serà el client després de la compra. 
Publicidad emocional vs. publicidad racional - NCA y asociados

Simbòlica: pretén donar un valor simbòlic a l’empresa o producte
Pin en Diseño publicitario ❤️

3.- Diferències entre publicitat i propaganda.
La publicitat i la propaganda son dos conceptes a diferenciar. El primer d’aquest el que busca és incentivar la compra d’algun producte o servei per part dels consumidors. En canvi, la propaganda és un mitjà de difusió per a ideologies, és a dir, busca vendre idees, no productes.

15 Ejemplos de Textos Publicitarios
Publicitat
Qué es y cómo funciona la 'lista viernes': una iniciativa contra ...
Propaganda

4.- Funcionament de la publicitat (Fórmula AIDA: Atenció/Interès/Desig/Acció).
La funció de la publicitat és doncs per arribar el missatges desitjat per l’empresa al seus possibles consumidors. Per a fer arribar aquest, s’utilitza la tècnica AIDA. Aquesta fórmula consisteix de 4 requisits: cridar l’atenció dels consumidors; despertar el seu interès; provocar un desig cap aquest; aconseguir que el consumidor adquireixi el producte.
▷ MÉTODO AIDA o el SECRETO de VENDER MÁS ~ Miguel Revelles
5.- Parts d’un anunci gràfic (Headline/Bodycopy/Visual/Payoff).
Headline: Encapçalament de l’anunci publicitari. Aquest es reconeix pel seu gran tamany, color i estil tipogràfic, ja que busca cridar l’atenció, per tant, hi apareix la idea principal de l’anunci.
Bodycopy: és el text que apareix en el nostre anunci. Aquest ha de ser sintètic i fàcil de llegir
Visual: l’element que il·lustra l’anunci. Aquest pot ser tant una fotografia, com una il·lustració, espai en blanc, logotip de la marca…
Payoff: aquesta és una recompesa que s’otorga al consumidor, com quan es fa l’us dels aplaudiments quan el consumirdor utilitza el producte.

       Preguntes sobre publicitat


- Què és el departament de comptes?
Aquest departament és l’intermediari entre el client i l’agencia publicitària, s’encarrega de reunir-se amb el client per reunir la informació necessària i exposar a l’equip les necessitats.

- Què heu estudiat per treballar en un agència?
S'acostuma a estudiar marketing i publicitat per poder-hi treballar. 

- Com és el rodatge d'un espot?
Abans del rodatge d’un espot, s’ha de realitzar la preproducció. En aquesta s’escull la idea principal i s’escull el missatge que es vol transmetre i com. Aleshores, es passa a realitzar el guió literari on s’expliquen els personatges, la situació i les accions que es donaran a terme. També es realitza el guió tècnic on es planifiquen les escenes, i s’explica la durada, els personatges que hi apareixen a cada una, el possible text, sorolls, efectes sonors o música, els plans escollits, transicions, moviments de càmara... Un cop ja realitzats aquests pasos, ja es pot passar al rodatge del espot.

- La publicitat és realment creativa?
Aquesta per necessitat ho ha de ser si vol tenir èxit, ja que l'originalitat en aquesta és la que fa destacar. Poder aquesta no és tant creativa com una pintura o escultura que pot ser més abstracte, perquè al cap i a la fi, ha de transmetre un missatge de manera clara

- Com s'aconsegueix que un anunci sigui viral?
Crec que un anunci pot arribar a ser viral si compleix amb la formula AIDA explicada abans, i sobretot si és original i destaca en vers al demés. També ha de tenir una gran distribució, és a dir, un gran mitjà de comunicació. 

- Com es posa el preu d'un producte?
El preu de un producte és un element variable del producte, aquest pot canviar segons l’època del any, la demanda que se’n fa, la competència i els canvies de costos en la obtenció de la primera matèria d’aquest. El preu d’un producte ha de cobrir tant els costos causats durant tot el procés, ja sigui el preu de la matèria primera com el seu transports,  i la feina dels treballadors que s’hi realitza darrera. A més, el preu del producte és l’única font de ingressos , hi ha de poder aportar un benefici a l’empresa. A l’hora de posar el preu al producte, també s’ha de tenir en compte el valor psicològic que va amb ell, un producte amb un baix preu poder és més accessible per a tothom però dona una sensació de baixa qualitat en vers a un producte amb un major preu.

- Qui controla que els anuncis compleixin la normativa?
La normativa la imposa i controla la Directiva Europea, encara que també hi ha una institució que ho fa a nivell estatal la Ley General de Publicidad.

- És el mateix fer un espot que una campanya de conscienciació?
Un espot és utilitzat per la publicitat per a afectar en les compres dels consumidors, i aconseguir convencels de la compra del seu producte o servei. En canvi, una campanya de conscienciació busca influir en les idees de les persones i aconseguir un canvi en els seus comportaments.

- Han evolucionat molt els missatges publicitaris?
Els missatges han evolucionat principalment pels seus valors, ja que ha anat canviant la societat. Aleshores, la publicitat va directament relacionada amb els valors de la societat a la que va dirigida, pertant, els seus missatges evolucionen amb aquesta. 

- Com s'ho feien per què productes nocius semblessin bons?
Això ho aconsegueixen mostrant el missatge que dessitgen, és a dir, només mostrant una part del producte o dels seus beneficis. Per exemple, els anuncis de cases d’apostes t’ho mostren com una manera fàcil i ràpida de guanyar diners, la qual cosa es certa, però tant ràpid pots guanyar diners com perdre’ls, i que el joc et crei adicció. Tot depèn del missatges que facis arribar i com.

- La publicitat emocional menteix quan ens ven un món ideal?
La publicitat emocional busca relacionar uns sentiments amb un producte, idealitzante aquest, i mostrant un món ideal irreal. Un clar exemple son els mons ideals que es mostren en alguns anuncis on tothom és feliç, balla i canta només per beure alguna beguda.

- Ens pots dir un exemple de com la publicitat crea problemes que no tenim?
La publicitat acostuma a fumentar els estereotips i en alguns casos sexismes, aleshores, crec que la publicitat no crea aquests problemes, encara que els exentua.

ACTIVITAT ANALISI D'ANUNCIS

Anunci 1- Acto I. Alma. Estrella Damm


1.- Les paraules
-Què diuen els textos orals i escrits?

Durant el llarg de l’anunci, no hi apareix text ni escrit ni oral fins al final de tot d’aquest. Hi podem llegir un text per a conscienciar sobre la sostenibilitat, on s’hi diu en castellà que si volem mantenir la nostra forma de viure, no hauríem de protegir allò que ho fa possible?, i finalment apareix “mediterraniamente”

2.- Les imatges
-Quants plans hi ha?
-Què expliquen? Què representen?

Els plans utilitzats es van alternant entre ells, hi predominen els grans plans generals i plans generals per mostrar la gran immensitat del mar amb la noia. També en trobem bastants de pla sencer, i per donar més expressivitat a la noia, s’utilitzen alguns plans mitjans i mitjans curts per mostrar més detall. Tots aquests plans van passant de manera molt consecutiva i alternada. Finalment, en algunes ocasions però especialment en el final de l’anunci, hi apareix un pla zenital.
En aquests se’ns mostra a una noia pèl-roja i un fi vestit de color rosa clar, ballant dins l’aigua de manera elegant i calmada. La noia va ballant lliurament pel mar, fins que es troba envoltada de plàstics, que sembla que l’ofeguen i li fan mal. Ella comença a estremir de dolor i acaba suposadament morint per aquests. Finalment apareixen les lletres amb el text i el logotip de Estrella Damm.

3.- Els sons
-Hi ha música? De quin tipus?
-Hi ha efectes sonors? De quin tipus?
-Quin paper tenen la música o els efectes en l’anunci?

Com a fil conductor de tot el vídeo, hi apareix la cançó de “Otra forma de vivir- Joan Dausà amb Maria Rodés. Encara que en aquesta adaptació reduïda de tot l’anunci sencer, el qual te diferents versions de diferents duracions, només apareix la part on canta Maria Rodés. Aquesta es una cançó molt tendre i suau, on la veu de la noia és el instrument principal.
En l’anunci no hi apareixen efectes sonors, simplement, hi ha un so ambient de sota l’aigua.
La cançó esta feta especialment per al comercial, on la lletra parla com en primera persona, preguntant-se perquè l’enverinen i li fan mal, i que hauria d’haver-hi una altre forma de viure. Aleshores, aquesta música serveix per transmetre el missatge desitjant durant l’anunci a través de la seva lletra, i s’utilitza com a fil conductor. A més, el so ambiental de sota l’aigua acompanya perfectament les imatges d’ella sota l’aigua i ens situa millor on estem.

4.- El missatge
-Quin producte i marca s’anuncien?
-Com resumiries el missatge que es vol transmetre?
-A quin públic va dirigit l’anunci?
-Apareix en l’anunci el consumidor de la marca? Com es caracteritza?
-El món que reflecteix l’anunci s’assembla a la realitat?
-Quina representació del món es desprén de l’anunci?
-Quin tipus de persones apareixen a l’anunci, quin paper hi fan i com estan caracteritzades?
-Quins valors funcionals, emocionals i simbòlics s’atribueixen al producte o servei de l’anunci?

En aquest anunci no es busca directament l’anunciament d’un producte, encara que dona una bona imatge a la marca, en aquest cas, Estrella Damm.
A l’anunci hi apareix una dona sota l’aigua representant el Mediterrani, i el missatge que es vol transmetre és de protecció a aquest mar, de sostenibilitat, ja que li fan mal tots els plàstics que hi aboquem.
Aquest va dirigit a tots els públics.
No hi apareix el consumidor de la marca.
El mon que hi apareix a l’anunci reflexa la nostra realitat, ja que busca donar un missatge moralitzador sobre com estem tractant el nostre planeta.
En quant a les persones que hi apareixen, només en surt una noia, la qual fa el paper de mar Mediterrani. Es una noia jove, vestida amb un sencill vestit rosa clar i pelroja, que permeten diferenciar-la fàcilment del fons marí on hi predominen els colors balus i foscos.
El que busca aquest anunci es donar un missatge conscienciador al públic sobre cuidar el medi ambient a través de mostrar el mal que li causa al mar la contaminació amb plàstics, al atribuir-li funcions humanes a aquest. A més, el fet de que l’anunci el produeixi una marca,en aquest cas de cerveses, busca donar una bona imatge a la marca sobre el seu compromís amb el medi, i d’aquesta manera es crea una bona reputació d’aquesta indirectament.


Anunci 3- Coca Cola




1.- Elements de la imatge que es destaquen
-Enquadrament: angle d’enquadrament a l’alçada dels ulls
-Tipus de plans: pla sencer de les llaunes
-Situació dels elements: les quatre llaunes es troben alineades consecutivament una al costat de l’altre i totes amb el líquid saltant cap amunt.
-Colors que hi destaquen: hi destaquen els colors negre, vermell i blanc, els colors característics de la marca.

2.-Text
-Eslògan: Cuatro opciones, una misma sensación
-Situació del text: Es troba a la part superior dreta, alineat a la dreta
-Logotip: de Coca Cola, apareix a la part inferior dreta, en el seu format tipic. A sota d’aquest hi apareix l’eslògan de la marca: sente el sabor, en color vermell.

3.-Interpretació
-Significat que es deriva dels elements que s’observen. En l'anunci es busca enviar el missatge de que la marca ofereix diferens opcions de sabors, en concret 4, les quals poden ser molt diferents però totes et donen la mateixa sensació. 
-Relació entre imatge i text. Com apareixen 4 llaunes de Coca Cola es parla sobre les 4 opcions de sabors tens. A més, el text apareix de dos colors, blanc i vermell sobre el negre de fons, mostrant els 3 colors caracteristics de la marca i que predominen més en el color de les llaunes.
-A quin públic s’adreça l’anunci? Sembla que l'anunci va adreçat a tots els públics i no a cap franja d'edat en concret.

-Quins valors ens transmet?

Anunci 4. Dolce and Gabbana
Las 15 campañas de moda más polémicas de la historia
1.- Elements de la imatge que es destaquen
-Enquadrament: angle d’enquadrament a l’alçada dels ulls
-Tipus de plans: pla general, mostra tota l'escena
-Situació dels elements: hi trobem una dona estesa al terra de manera horitzontal en la part central de la imatge, amb un noi just a sobre de forma dominant, i 3 més al voltant observant l'escena.
-Colors que hi destaquen: hi destaquen els colors freds, el negra de la roba, el color de la pell, el gris, el blanc i el blau. 

2.-Text
-Eslògan: -
-Situació del text: -
-Logotip: apareixen les lletres de Dolce & Gabbana creaunt de manera horitzontal la imatge, d'un color semitransparent per a no tapar la imatge que s'hi troba al seu darrera, però permemtent llegir les paraules clarament.

3.-Interpretació
-Significat que es deriva dels elements que s’observen.  El significat que se'n deriva és la dominació de l'home dobre la dona, que es troba idefensa en vers a 4 homes. 
-Relació entre imatge i text. Com l'unic text que hi apareix en l'anunci és el nom de la marca, no s'hi estableix més relació que la identificació de la imatge amb l'empresa
-A quin públic s’adreça l’anunci? Sembla que l'anunci va adreçat a un públic jove
-Quins valors ens transmet? Aquest anunci destaca per la seva polèmica masclista, ja que mostra uns valors de dominancia de l'home sobre la dona

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Fotografia Lumen

Activitat LLuna